Velká Fatra 99

4. Ostredok, foto: Kuba Turek
5. David před Rakytovem, foto: Omarek

Den prvý
Sraz ve 22 hod . na Hlavním nádraží v Praze a odjezd rychlíkem do Banské Bystrice.

Den druhý
V 7.45 přijíždíme na nádraží v Banské Bystrici. Dále autobusem na Staré hory(472), pěšky do obce Turecká(610). Odtud místo plánované jízdy lanovkou, která je již z velké části přetavena na mnoho pěkných věcí, jsme vyšlápli na vrchol Liška (1445), Križná (1574), Ostredok (1592), Suchý vrch. Sjeli jsem dolů z hřebene a přepali v salaši zvané Ponorka.

Den třetí
Po návratu na hlavní hřeben pokračujeme dále. Kýšky (1340), Ploská (1532), na sedlo Ploskej okolo Čiernyho kameňe, Kračkov (1397), Rakytov (1567). Stanujeme v severním Rakytovském sedle.

Den čtvrtý
Probouzíme se do chladného a mlhavého rána. Postupujeme na vrch Tanečnica (1495), okolo Skalná Alpa (1463) a sjíždíme k první civilizaci-k chatě SCP. Po obědě dále na Malá Smerkovica (1485) a dolů na Nižné Šiprúnske sedlo a dále na Chabzdovou (1197). Seníky v nichž jsme chtěli přespat tam nebyli, takže stavíme stany, večeříme a v mrazivém počasí se ukládáme ke spánku. Část se nás schází u ohně a jako dvanáct měsíčků čekáme na 11 hodinu. Obouváme běžky a vyrážíme na půloční jízdu. NOvý rok slavíme za krásné jasné bezvětrné noci, přípíjíme doma pálenýným Kalvadosem a vítáme nový rok 1999.

Den pátý
Vstáváme brzy ráno a půlka obyvatel tábora s rozhodnutím vydat se domů spěchá na vlak. My zůstáváme chceme ještě jeden den pokračovat. O hodinu později se vydáváme na cestu s rozhodnutím, že naše cesta skončí také na nádraží.Po krásném několikahodinovém sjezdu se loučíme s Velkou Fatrou a podél Váhu jdeme do Rožumberoku na vlakové nádraží v půl druhé se setkáváme s první skupinou, kterým předcházející vlak ujel jen o několik minut a odjíždíme spolu přes Žilinu do Prahy.

Domů dojíždím téhož dne pět minut před půlnocí.