První vlaštovka z Tater

Flora Tater
1. Flora Tater
2. Prostřední pilíř na Streleckou
3. Tak co si vylezeme ted?
4. Mechová louka pod Ostrým
10. Večerní idylka...
11. Čtvrtek dopoledne na Východnej vysokej
12. ...také tam...

Podle Goba byly tyhle Tatry za dlouhá léta lezecky nejúspěšnější. Počasí nám přálo až na jediný den, teda vlastně na jeho asi čtvrtinu. Takže super.

V sobotu jsme se vyvalili v Popradu z vlaku a spěchali na tatranskú električku do Smokovce. Ostatní čekali na první lanovku na Hrebienok, no já s Gobem jsme to vzali samozřejmě po svých. Označeni za chrty, lanovkovou skupinu jsme predběhli někde při leso-kosovkovém přechodu. Ale jen co jsem pustil Goba před sebe, nemaje už náladu na jeho funění za mnou, ztratil jsem rychlost a pomalu se s tou potvorou těžkou na zádech propadal. :) Ach to sezení u počítače. Po vybalení jsme se vydali na nějakou tréningovou cestu, dali jsme pravý pilíř na treleckou vežu. Pak už honem zpátky na večeři a zalézt do pelechu, tušil jsem, že další dny budou náročné...

"Dobré ráno, raňajky, šnídaně" .. zahlaholila slečna v 6:37. Neděle a dvě cesty před námi. Tedy podle Gobova plánu každý den dvě cesty přelézt. Funím opět s batohem, i když už znatelně lehčím. Na Streleckou nám ještě chybí prostřední pilíř, po jeho přelezení Gobo leží s Kroutilem na šutru a kouká do stěny Ostrého štítu, co bychom tam dali. Přesujujeme se teda pod Ostrý a vylézáme Haberlainovu cestu, nebo nějakou její modifikaci. :) Při postupu nahoru se nám daří najít osazené borhákz na slanění, tak nám to ani dlouuho netrvá a jsme zpět dole a uháníme na chatu. Jsme tam v pul sedmé a divíme se, proč ostatní večeří a my nic nemáme. Ohleduplně nám prý večeři pozdrželi, když nás viděli z chodníku od Priečneho sedla. Udělali si výletní den, přes Hrebienok na Teryho chatu a přes zmiňované sedlo zpět.

Pondělí je ve znamení lehčího lezení. Hlavně proto, že pod Ostrým zjišťujeme, že Gobo nemá lezečky. Půjčuje si tedy moje a nalézá do první délky J pilíře. Po odlezu 55m, kdy nenachází erární stanoviště, někde tam provizorně štanduje, hází mi lezky a dobírá mě. Tohle prý v pohorách určitě nevylezu. Slaňujeme ze smyčky, kterou Gobo našel v neděli pod Haberlainkou. Dáváme teda dvě cesty v pohorách, normálku na ostrý a hřeben z Bielej lávky.

Tak a zbytek už jen ve zkratce, neb spěchám, za chvíli se dozvíte proč...

V úterý jsme vyšlapali pod Širokou a vylezli klasickou cestu. Poté jsme hledali nástup do Motykovy cesty, ale místo toho si Gobo vylezl a slezl 50m zajímavou délku asi 15 vlevo od nástupu a přemístili jsme se pod Streleckou na levý pilíř.

Motykovu cestu na Širokou teda dáváme ve středu a přidáváme jestě Motykovu - JV stěnou na Ostrý. V poslední délce nás chytá mrholení a ve slanění už déšť. Na chatě teda sušíme a vypadá to na čtvrteční odjezd.

Čtvrteční ráno je mlha a všichni balíme. S Gobem a Martinem jdeme teda ještě turisťárnu přes Prielom a Polský hremeň na Východnou vysokou, Gobo s Martinem si ještě odskakují na Velický štít. Zpět na chatu dorážíme v poledne a zrovna vidíme ostatní, jak asi 200m pod chatou odcházejí do Smokovce. Dávám ještě česnečku a jdeme za nimi.

Tak a ted proč spěchám. Je pátek ráno, tu v Kežmarku a asi i hore azuro a ještě chci využít den dovolené.Sice už asi ne tam mezi štíty, ale alespon tu dole s výhledem na ně.